مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ
نوشته شده در شنبه 22 تير 1392
بازدید : 1255
نویسنده : رضا بهجتی

  مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ

مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ

در چند سال اخیر نت بوک ها (netbook) به دلیل قیمت کمتر و اندازه کوچکتر به تدریج جایگزین لپ تاپ های قدیمی شدند . نت بوک ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ بازار کامپیوتر را متحول ساختند و محدوده وسیعی از کاربران را به سمت خود کشیدند تا اینکه در ماه آوریل سال ۲۰۱۰ ، ipad رسما توسط مدیر عامل شرکت اپل استیو جابز معرفی شد که بازار نت بوک و لپ تاپ را به کلی تحت تاثیر خود قرار داد و در واقع انقلابی در زمینه تبلت کامپیوترها به وقوع پیوست به طوری که در ۸۰ روز اول معرفی آیپد ، ۳ میلیون نسخه و در کل سال ۲۰۱۰ ، ۱۴٫۸ میلیون نسخه به فروش رفت که بیشتر از ۷۵ درصد فروش مربوط به اواخر سال ۲۰۱۰ بود .

آیپد یک تبلت کامپیوتر می باشد که موازی با آیفون و آیپاد در خط تولید اپل قرار دارد و مسلما جدی ترین رقیب آیپد ، لپ تاپ است . برخلاف لپ تاپ که برای دیدن مانیتور و کیبورد باید آن را باز کرد تبلت تنها یک صفحه نمایشگر تاچ است که کیبورد آن نیز لمسی می باشد و دیگر از لولا برای باز کردن آن خبری نیست . شاید برجسته تریت حسن تبلت ها عدم وجود کیبورد به معنای واقعی و به تبع آن اشغال فضای کمتر باشد به طوری که تمام دستورات ورودی از طریق صفحه نمایشگر اعمال می شود. اما به هر حال برای تایپ اسناد و مدارک و مطالب طولانی ، بهتر است از کیبورد استفاده شود .

با اینکه هزاران برنامه برای آیپد طراحی شده اما باز به پای برنامه های نصب شدنی بر روی لپ تاپ نمی رسد و همواره یکی از مشکلات استفاده از آیپد وجود برنامه های کاربردی منحصر به فرد آن بوده که فقط و فقط توسط خود اپل ساخته می شود و شما نمی توانید هر برنامه ای را روی آیپد نصب و راه اندازی کنید .

در آیپد شما نمی توانید چند برنامه را همزمان اجرا کنید (no multitasking) . این امکان را خود اپل برای جلوگیری از اجرای بیش از حد برنامه ها و احیانا افت بازدهی آیپد برداشته است .

جدای از بحث نرم افزاری ، محدودیت های سخت افزاری نیز برای آیپد وجود دارد . اول اینکه باتری آن به صورت داخلی جاساز شده و نمی توان با باتری دیگری جایگزین کرد ( بر خلاف لپ تاپ ها ) به این معنی که هنگام افت شارپ باتری باید به دنبال پریز برق بگردید . همچنین هیچ کدام از بخشهای سخت افزاری آیپد ترفیع داده نمی شود و حتی نمی توان از حافظه های خارجی مثل فلش درایو یا کارت حافظه استفاده کرد . تنها راه ارتقای سیستم آیپد خرید نسخه جدیدتر می باشد در صورتی که ارتقای سیستم لپ تاپ هر چند محدود است اما امکان پذیره .

تفاوت آی پد ipad و تبلت

آقا به پیر به پیغمبر اصن مفهوم تبلت رو شرکت اپل با معرفی آیپد ipad به مردم فهموند . به خدا تبلت همون آی پد و آی پد همون تبلت هست . تبلت به کامپیوتر های لوحی تخت گفت میشه که صفحه نمایش لمسی داره ، نمایشگر تبت هم از ۳  ۴ اینچ شروع میشه تا ۱۱  ۱۲ اینچ . روزی چندین نفر در گوگل این عبارت رو سرچ می کنن : ” تفاوت آی پد ipad و تبلت ” . مثل این می مونه بنویسی تفاوت ماشین با پراید ! از بس که تو گوگل می زنن تفاوت تبلت با آی پد ، این قسمت رو نوشتم .

خلاصه بحث اینکه :

  • آیپد بیشتر یک تبلت است تا لپ تاپ.

  • آیپد کیبورد و موس ندارد و برای اجرای عملیات از یک صفحه نمایشگر لمسی استفاده می شود.

  • آیپد فقط برنامه های کاربردی اپل را اجرا می کند.

  • آیپد نمی تواند به طور همزمان چندین برنامه را اجرا کند.

  • باتری آیپد به صورت built-in می باشد و امکان جایگزینی با باتری دیگر وجود ندارد.

  • آیپد قابلیت ارتقا را ندارد.

 به روز رسانی :

لازم به ذکره که با معرفی تبلت آی پد ۲ ، ویژگی هایی مثل اجرای موسیقی در پس زمینه حین اجرای نرم افزارهای دیگر ، چت ویدئویی یا همان ویژگی فیس تایم ، سرعت بیشتر اجرای برنامه ها با وجود پردازنده ۲ هسته ای در ipad 2 ، ۹ برابر گرافیک بیشتر برای بازیهای گرافیک بالا ، وزن و حجم کمتر ، اتصال هارد اکسترنال و حافظه فلش USB ، پورت hdmi و چندین ویژگی دیگر به آی پد اضافه شد .



:: برچسب‌ها: مقایسه تبلت ipad با لپ تاپ , تفاوت آی پد ipad و تبلت , لپ تاپ , تبلت , ipad , tablet , apple ipad , چطور بفهمین تبلت اصل است؟ , چه طور بفهمیم لپ تاپ اصل میباشد؟ , باتری لپ تاپ بهتر است یا تبلت؟ , سخت افزار , نرم افزار , netbookچیست؟ , netbook , کامپیوتر , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
sanaz در تاریخ : 1392/6/14/4 - - گفته است :
[Comment_Content]

[Comment_Gavator]
sanaz در تاریخ : 1392/6/14/4 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: